duminică, 31 mai 2009

TIFF 2009: Kristin Scott-Thomas in "Il y a longtemps que je t'aime"

Am ajuns în Cluj la o oră după începerea Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), aflat la a opta ediţie anul acesta. Am apucat să mai văd doar covorul roşu (!) întins la intrarea în cinematograful "Republica", cel mai elegant din oraş (şi aflat în prezent, din pacate, sub ameninţarea cu dispariţia).
A doua zi mi-am propus să văd măcar câteva filme, doar că fiind într-un prea scurt week-end, le-am făcut pe toate în mare grabă. Filmul la care voiam să ajung îl alesesem după titlu şi după faptul că rula la "Republica", cinematograf aflat in imediata apropiere. Astfel că am ajuns în sală cu un minut doar înainte de începerea filmului, fara să ştiu nimic despre el decât că se numea "Il y a longtemps que je t'aime" şi că era francez (şi ce dor îmi era de filme frantuzeşti... ). Nu mică mi-a fost surpriza şi foarte plăcută să vad un chip pe care-l îndragesc de mulţi ani, chipul foarte expresiv şi interesant al unei actriţe care nu face valuri dar face mereu roluri excelente: Kristin Scott-Thomas. Filmul e bun, nu grozav, dar absolut onorabil, aş avea să-i reproşez doar faptul că a renunţat în final să păstreze tăcerea asupra motivului eroinei de a fi făcut o crimă de neînţeles, altfel, după ce eroina îl adcunsese vreme de peste 15 ani... Motivul putea fi bănuit (şi eu l-am dedus, aşa cum orice alt spectator atent o poate face) din momentul în care aflam că Juliette era medic de profesie. Sper că spunându-va cele de mai sus nu am dezvaluit nimic din film astfel încât să vă rămână întreagă plăcerea şi curiozitatea de a-l viziona.
Am ratat din păcate următorul film care rula, un Kuroshawa multiplu premiat... pentru că aveam întâlnire cu prietena mea, aşa că... Dar împreună am mers la următorul film din program, un film bine făcut aşa cum numai americanii ştiu să facă cu profesionalism, dar despre el altădată.

Un comentariu:

Virtualkid spunea...

Poate tocmai asta este cusurul filmelor americane: numai ei stiu sa le faca atat de comerciale! Iar cele care sunt cu adevarat artistice, stai si te intrebi daca nu este regizat de un smintit de regizor care se cred tot in Spania, Franta, Italia... sau Rusia.....

Mie imi lipsesc enorm filmele romanesti, chiar daca nu sunt facute "americaneste"!