sâmbătă, 13 decembrie 2008

Nichita Stănescu, azi 25 de ani de la moarte...

Cântec de dor

Mă culcasem lângă glasul tău.
Era tare bine acolo şi sânii tăi calzi îmi păstrau
tâmplele.

Nici nu-mi mai amintesc ce cântai.
Poate ceva despre crengile şi apele care ţi-au cutreierat
nopţile.
Sau poate copilăria ta care a murit
undeva, sub cuvinte.
Nici nu-mi mai amintesc ce cântai.

Ma jucam cu palmele în zulufii tai.
Erau tare îndărătnici
şi tu nu mă mai băgai în seamă.

Nici nu-mi mai amintesc de ce plângeai.
Poate doar aşa, de tristeţea amurgurilor.
Ori poate de drag
şi de blândeţe.
Nu-mi mai amintesc de ce plângeai.

Ma culcasem lângă glasul tau şi te iubeam.


(decembrie 1956)
________________________________________

Cântece pe versurile lui Nichita Stănescu:

Nicu Alifantis - Doamnă Verde




Nicu Alifantis - Ploaie în luna lui Marte




Nicu Alifantis : Emoţie de toamnă




NICHITA STANESCU : Tocirea

Niciun comentariu: