joi, 12 februarie 2009

Nicu Alifantis: Decembre (versuri de George Bacovia)

Azi a nins din nou... de parcă am fi în decembrie şi ar veni Crăciunul. Ce obositor şi nedorit este ceva ce ai aşteptat să vină la timpul lui, şi n-a venit. Există lucruri care se întâmplă prea târziu, vin când nu le mai astepti şi nu îţi mai trebuie şi nu îţi mai fac plăcere, deşi le-ai dorit intens în alt (ano)timp...


Decembre

Te uită cum ninge decembre...
Spre geamuri, iubito, priveşte -
Mai spune s-aducă jăratec
Şi focul s-aud cum trosneşte.

Şi mână fotoliul spre sobă,
La horn să ascult vijelia,
Sau zilele mele - totuna -
Aş vrea să le-nvăţ simfonia.

Mai spune s-aducă şi ceaiul,
Şi vino şi tu mai aproape, -
Citeşte-mi ceva de la poluri,
Şi ningã... zăpada ne-ngroape.

Ce cald e aicea la tine,
Şi toate din casã mi-s sfinte, -
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte-nainte.

E ziuă şi ce întuneric...
Mai spune s-aducă şi lampa -
Te uită, zăpada-i cât gardul,
Şi-a prins promoroacă şi clampa.

Eu nu mă mai duc azi acasă...
Potop e-napoi şi-nainte,
Te uită cum ninge decembre...
Nu râde... citeşte-nainte.



Cântecul a apărut în 1976, pe albumul "Cântec de noapte": Nicu Alifantis: voce, chitară acustică; Sorin Minghiat: flaut, glockenspiel; Dorin Şipos: bass. Înregistrarea s-a făcut la Studio Tomis Bucureşti, 1975.

Niciun comentariu: