sâmbătă, 7 februarie 2009

Nicu Alifantis : Nu te deranja (albumul "Voiaj", 1995)

Despre Nicu Alifantis, Emil Brumaru scria:

"Nicu Alifantis ne scrie cu sufletul pe cîntecul vieţii fiecăruia din noi cuvintele-i simple, afectuoase, dulci-amare, lăsîndu-ne destrămaţi o clipă, reînviindu-ne apoi, mai bucuroşi, mai teferi, întru poezia-i caldă. În inima mea, toată blîndeţea-l simte poet de cînd lumea şi-s fericit să o spun şi altora. Şi s-o repet pînă la îngeri!"

Alexandru Tocilescu, pentru spectacolele caruia Alifantis a scris muzica, spunea si el:

"Dacă ar fi trăit în altă parte, ar fi fost mai mare decât Donovan şi s-ar fi apropiat de Bob Dylan. El este unul dintre cei mai mari cantautori din lume, după părerea mea. Cine ştie când şi cum timpul va demonstra că am dreptate".

Premiul UNITER pentru muzică de teatru (1991)

Premiul pentru muzica de scenă de la spectacolul "Ubu Rex" cu scene din "Macbeth" (1991)

Premiul pentru muzică de teatru Constanţa (1995)

Premiul pentru muzica de scenă de la spectacolul "Cadavrul viu" (2002)



Marin Sorescu : Am zărit lumină...

Am zărit lumină pe pământ
Şi m-am născut şi eu
Să văd ce mai faceţi
Sănătoşi? Voinici?
Cum o mai duceţi cu fericirea?
Mulţumesc, nu-mi răspundeţi.
Nu am timp de răspunsuri,
Abia dacă am timp să pun întrebări
Dar îmi place aici.
E cald, e frumos,
Şi atâta lumină încât
Creşte iarba.
Iar fata aceea, iată,
Se uită la mine cu sufletul...
Nu, dragă, nu te deranja să ma iubeşti.
O cafea neagră voi servi, totuşi
Din mâna ta.
Îmi place că tu ştii s-o faci
Amară.

Niciun comentariu: