miercuri, 28 ianuarie 2009

Cezar Ivănescu : Amintirea Paradisului

Când eram mai tânar
şi la trup curat,
Într-o noapte, floarea mea,
eu te-am visat.
Înfloreai fără păcat,
într-un pom adevărat
Când eram mai tânăr
şi la trup curat.

Nu ştiam ca esti femeie, eu bărbat
Lânga tine cu sfială m-am culcat
Şi dormind eu am visat; tu, visând,
ai lacrimat
Când eram mai tânar
şi la trup curat

E pierdută noaptea aceea
de acum!
Carnea noastră, de-i mai ştie
al ei parfum
Poamele ce-n pom azi stau,
gustul cărnii tale-l au
Şi cad mâine toate, putrede,
pe drum.

Fă-l să fie, Doamne Sfinte,
numai om
Pe acel care ne-a ispitit sub pom
Şi când pomul flori va da,
fă să-i cadă carnea grea,
Cum cădea-va, după cântec,
mâna mea…
__________________________________________________________________

Tudor Gheorghe : Amintirea Paradisului (Albumul "Viaţa lumii", 1973)


Niciun comentariu: