vineri, 16 ianuarie 2009

MIHAI EMINESCU (o biografie in imagini)

"Nu ştii ce tată am. Sărac şi împovărat de o familie grea (şapte copii) - e cu toate astea înzestrat c-o deşteptăciune atât de mare , încât ar putea servi de prototip pentru acest viciu, după părerea mea cel mai nesuferit din lume. Am fraţi mai mari şi mai mici decât mine, fără poziţiune în lume, şi asta nu din cauza lor, ci numai a deşertului, care voia a face din fiecare din ei om mare şi sfârşind prin a-i lăsa cu studii neisprăvite, risipiţi prin străinătate, fără subzistenţă, la voia sorţii lor.(...)
O familie grea, îngreuiată încă prin deşertăciunea îndărătnicului bătrân - şi întristarea mea cea mare este că eu ajut de a-ngreuia prin nefolositoarea mea existenţă."

(Ms. 2255, fila 294)


Raluca Eminovici, mama poetului


Gheorghe Eminovici, tatal poetului


Casa memoriala din Ipotesti


Satul Ipotesti

Niciun comentariu: