luni, 26 ianuarie 2009

Lecţii despre afaceri :))

Lecţia 1 – COMUNICAREA

Un tip intră în propria locuinţă, obosit după o zi de muncă. Exact în acelaşi timp nevasta lui iese de sub duş. Deodată se aude soneria apartamentului. După o discuţie scurtă, în timpul căreia decid care dintre ei să meargă să răspundă, femeia iese din baie, se înveleşte într-un prosop şi se duce să deschidă uşa de la intrare. Era Mircea, vecinul de palier. Înainte să poată spune un cuvânt, Mircea îi spune:
- Iţi dau 500 de euro pe loc dacă laşi să cadă prosopul de baie cu care eşti acoperită!
Puţin mirată, femeia ezită câteva secunde după care desface prosopul şi rămâne goală în faţa lui Mircea. El o priveşte din cap până-n picioare, după care îi întinde cei 500 de euro. Surprinsă de această întâmplare, dar mulţumită de mica avere pe care tocmai o făcuse în mai puţin de două minute, femeia închide uşa apartamentului şi intră în sufragerie unde soţul său se uita la televizor. Soţul o întreabă:
- Cine-a fost?
- Mircea, vecinul nostru de palier.
- Ah, perfect. Ţi-a dat cei 500 de euro pe care mi-i datora?

MORALA: Dacă împărtăşiţi la timp partenerilor dumneavoastră informaţiile importante referitoare la clienţi şi la riscuri, puteţi evita o vânzare sau o negociere proastă.

Lectia 2 - CUNOAŞTEREA PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR

La volanul maşinii sale, în drum spre biserică, un preot trece pe lângă o călugariţă care mergea pe jos. Se opreşte şi se oferă să o ducă până la mânăstire. Ea acceptă, urcă în maşina şi, încrucişându-şi picioarele, lasă la vedere nişte coapse superbe. Preotul nu se poate abţine şi, tot fixând picioarele tinerei calugariţe, pierde pentru câteva momente controlul autovehiculului. Dupa ce reuşeşte să stăpânească din nou maşina, pune dintr-odată mâna dreaptă pe picioarele maicuţei. Ea îl priveşte şi spune:
- Părinte, vă amintiţi Psalmul 129?
Ruşinat, preotul se retrage subit şi-şi cere scuze. Puţin mai încolo, sub impulsul tentaţiei, profită de schimbarea vitezei pentru a începe din nou. Şi măicuţa îl apostrofează prompt:
- Părinte, vă amintiţi Psalmul 129?
Părintele roşeşte din nou din cap până-n picioare şi-şi retrage mâna de pe picioarele pasagerei, bâlbâind:
- Imi pare rău, soră, trupul îmi este foarte slab. Ajung la mânăstire, calugariţa coboară din maşină fără să spună un cuvânt şi-i aruncă o ultimă privire plină de înţelesuri. Preotul se grăbeşte către prima Biblie pe care o găseşte şi citeşte uluit la Psalmul 129: „Mergi mai departe, caută întotdeauna în sus şi-ţi vei găsi gloria."

MORALA: La serviciu fiţi întotdeauna bine informaţi pentru că altfel riscaţi să rataţi ocazii unice!

Lectia 3 - RELAŢIILE CU COLEGII


Un agent de vânzări, un contabil şi un director de personal, toţi colegi în aceeaşi firmă, ies împreună la prânz să mănânce şi, cum mergeau ei către un mic restaurant să ia masa, găsesc pe stradă o lampă cu ulei veche. O ridică... şi un duh iese la lumină.
- De obicei eu împlinesc 3 dorinţe, dar cum voi sunteţi 3, am să vă împlinesc câte una la fiecare.
Agentul de vânzări se bagă repede în faţă gesticuland:
- Eu, eu! Vreau să fiu pe o plajă albă din Bahamas într-o vacanţă care să nu se termine niciodată şi fără să am griji care să mă împiedice cumva să mă bucur de frumuseţea vieţii.
Nici nu termină bine de spus dorinţa şi agentul dispare imediat. Contabilul iese şi el in faţă:
- Eu, eu! Eu vreau să savurez un Martini pe o plajă din Tahiti împreună cu femeia visurilor mele.
Şi puf!, dispare şi contabilul.
- E rândul tău, spuse duhul uitându-se la directorul de personal.
- Vreau ca aştia doi să fie inapoi la birou până se termina pauza de masă.

MORALA: Lăsaţi întotdeauna superiorul ierarhic să-şi exprime primul dorinţele!
__________________________________________________________________________________

Niciun comentariu: